[ Naprawiamy ]
Nie musisz się obawiać, że oddany do naprawy smartfon nadal będzie działał niewłaściwie.
Dajemy gwarancję na swój serwis GSM.
Nie ma komisu bez serwisu? Bul szit!
Ale jak to?
W city gsm serwis był od zawsze. Tak, jak wypadało porządnemu komisowi, bo jeśli
sprzedajesz telefony, to i naprawiać musisz. Klienci zgłaszali się do nas z usterkami. A my, tak jak większość komisów na rynku, odsyłaliśmy ich telefony do serwisantów, z którymi współpracowaliśmy. Dla nas zawsze liczyło się zadowolenie Klientów. Oni byli szczęśliwi, więc my też.
Niestety, po jakimś czasie zaczęły pojawiać się negatywne opinie o serwisie, a więc również o naszej marce – a my kompletnie nie mieliśmy na to wpływu. Mimo to oczywiście braliśmy na siebie całą odpowiedzialność, bo w końcu nasi podwykonawcy, to nasza sprawa. Jednak po kolejnej takiej sytuacji (jeden telefon w serwisie aż 3 razy, sic!) postanowiliśmy, że czas coś z tym zrobić.
W city nie znosimy bylejakości i mówimy jej stanowcze bon voyage! Właśnie dlatego zrezygnowaliśmy z serwisu.
Ale, ale! To nie koniec świata!
Co to oznacza dla Ciebie?
Nadal przyjmujemy do naprawy gwarancyjnej telefony zakupione u nas – realizujemy gwarancję na wszystkie nowe sprzęty, które nabyliście w city gsm. Gdzie? W autoryzowanych serwisach konkretnych marek. Bierzemy odpowiedzialność za nasze telefony. Z tego nie zrezygnujemy nigdy!
Nie kupiłeś u nas telefonu, ale chcesz go naprawić?
Łap kontakt do serwisów autoryzowanych 👇
Mamy nadzieję, że #robiąrobotę i będziesz zadowolony z ich usług.
[ FAQ - czyli odpowiadamy, zanim zapytasz ]
To dość skomplikowane 😉 Już tłumaczymy: część starszych modeli ma niezintegrowany digitizer (czyli szybka z dotykiem) z wyświetlaczem LCD, więc jest taka możliwość, a po naprawie telefon działa, jak należy. Jednak w przypadku telefonów, gdzie digitizer jest całkowicie przyklejony do LCD (nowsze modele), sprawa nie jest już taka prosta. Teoretycznie jest to możliwe, ale istnieje duże ryzyko, że telefon nie będzie działał tak jak powinien.
Podamy przykład: popularna metoda OCA polega na zamrożeniu całego setu LCD i odpreparowaniu zbitej szybki od wyświetlacza. Często końcowy efekt nie wygląda jednak estetycznie, dotyk źle działa, a do tego wyświetlacz pada po paru miesiącach, a nawet szybciej. Efekt? W ostateczności musimy ponieść dodatkowo koszt wymiany całego setu LCD.
Dlatego my sugerujemy wymianę całego setu LCD na częściach oryginalnych, a jeśli nie są one dostępne, to na zamiennikach HQ wysokiej jakości. To najlepsze wyjście – z gwarancją poprawnego działania wyświetlacza i dotyku. No i wygląd pozostaje niezmienny ; )
Można, jasne że można! Ale nie każdy i nie zawsze ; ) Ba! Możliwość naprawy nie zależy nawet od stopnia zalania telefonu. Przykład? Czasami udaje się naprawić telefon, który przez parę minut leżał w kałuży, a ten, który jedynie zamókł w kieszeni w czasie deszczu okazuje się wrakiem. Zresztą dla telefonu szkodliwa jest każda ciecz, nie tylko woda czy zupa, ale nawet nasz pot – w lecie więc warto mieć się na baczności. Tak czy owak, możemy odpowiadać tylko ogólnikami: o skuteczną reanimację możemy walczyć dopiero widząc delikwenta. Że tak się wyrazimy 🙂
Niestety! Ani grzejnik, ani ryż nie ożywi Twojego utopca – żaden z tych sposobów nie usunie wody z głębokich części urządzenia. Jedynym sposobem jest niezwłocznie przyniesienie telefonu do serwisu, gdzie zostanie rozebrany na części pierwsze. Następnie traktuje się go izopropanolem, bądź innym specyfikiem, a na końcu wygrzewa się płytę na tzw. preheaterze. Trochę skomplikowane, ale działa : )
Co jest ważne? Żeby telefonu po zalaniu nie włączać przed czyszczeniem, ponieważ możemy uszkodzić płytę główną. Najlepiej wyciągnąć baterię i biec do punktu, bo korozja potrafi siać panikę we wnętrznościach każdego telefonu. Głośniki, wyświetlacz, przyciski i gniazdo ładowania uszkodzone po zalaniu można wymienić i odzyskać dane, ale jeśli uszkodzona zostanie płyta główna to utracimy wszystko bezpowrotnie. Nie mówiąc o tym, że wymiana płyty będzie kosztowała tyle co zakup używanego telefonu w dobrym stanie (no chyba, że uda nam się kupić taki telefon na części w dobrej cenie, bądź w serwisie znajdzie się taka z płyta pochodząca z demontażu). Nie polecamy!
Ile my się nasłuchamy o tym ryżu! W city gsm dzień bez ryżu to dzień stracony : ) A na poważnie – ryż nie wyciągnie wody z głębi smartfona. No nie da rady. Nie ma szans. Jeśli ciecz dostała się do płyty głównej, stopniowo dochodzi do korozji i z biegiem czasu telefon przestaje działać – po tygodniu, miesiącu czasem dłużej. Zawiesza się, zacina i koniec. Happy end’y z tym węglowodanem w roli głównej to po prostu sytuacje, w których woda nie dostała się w głąb telefonu – i bez ryżu by
więc działał 😉
Jasna sprawa! Ale muszą spełniać parę warunków. Pierwszy i najważniejszy telefony muszą być identyczne i to nie pod względem koloru/etui/wielkości. Model gra tu rolę główną : ) Po drugie, w obu telefonach muszą być uszkodzone dwa różne elementy. Wszystko się zgadza? To oczywiście, nie ma problemu. Tylko trzeba jeszcze znaleźć serwis, który się tego podejmie 😉
Do smartfonów, które zostały kupione u nas i zostały oddane na gwarancję zawsze proponujemy telefon zastępczy. Tak, żebyś mógł do nas zadzwonić i zapytać, kiedy ten Twój już będzie : )
Zazwyczaj po naprawie w nieautoryzowanym serwisie gwarancja producenta nie będzie zachowana. Oddając swój sprzęt do naprawy po prostu zapytaj czy dany serwis realizuje naprawy gwarancyjne.
Skupujemy telefony serwisowane w autoryzowanych serwisach i posiadające potwierdzenie wykonania naprawy w takim serwisie. A cena to już kwestia modelu i stanu urządzenia. Wpadnij i zapytaj nas o konkrety.
Zanim udasz się do serwisu, sprawdź koniecznie, czy problem leży w Twoim telefonie czy w ładowarce. Jak? Sprawdź ładowanie telefonu na innej ładowarce. Możesz też ewentualnie podłączyć taki sam model telefonu (np. swojego kumpla), do obecnej ładowarki. Działa? To wina Twojego telefonu. Zapraszamy do nas, jeśli Twój telefon jest na gwarancji ; )
Główne przyczyny takiego stanu rzeczy to: uszkodzona płyta główna, błąd systemu operacyjnego, wadliwa bateria, zawilgocenie telefonu. Mieliście jakiś wypadek? Jeśli tak i Twój sprzęt obejmuje gwarancja, warto z niej skorzystać i udać się do autoryzowanego serwisu. Jeśli gwarancji już nie ma, można wyzerować telefon przy pomocy ustawień fabrycznych.
Jeśli telefon ma blokadę SIM-lock to po włożeniu karty SIM pojawi się pole do odblokowania karty SIM, bądź komunikat o nieakceptowanej karcie SIM. Jeśli uszkodzone jest gniazdo SIM albo zintegrowany z nią układ na płycie głównej to telefon po włożeniu karty SIM będzie zachowywał się, jakby karta nie została w ogóle włożona. Mamy nadzieję, że to jest pomocne 🙂
Telefon naprawiany w ramach gwarancji producenta w większości przypadków ma aktualizowane oprogramowanie, co jest równoznaczne z utratą wszelkich danych. Najczęściej dane można utracić przy wymianie płyty głównej oraz przy naprawach systemu operacyjnego, takich jak resetowanie telefonu, wgrywanie oprogramowania, usuwanie zapomnianego hasła. Przed oddaniem telefonu do naprawy zachęcamy, żeby zawsze robić kopię danych na swoim komputerze lub koncie Google, iCloud, itp.
PAMIĘTAJ! Wszystkie serwisy (autoryzowane i nieautoryzowane) zastrzegają sobie brak odpowiedzialności za utratę danych w trakcie naprawy, dlatego dla własnego spokoju warto utworzyć wspomnianą kopię.
Do odzyskania danych ze smartfona wymagane jest jego sprawne działanie. Padła płyta główna bądź system? Nie mamy dobrych wiadomości. Jeśli jednak w naszym smartfonie np. pękła szybka i nie działa dotyk to istnieje spora szansa, że przy pomocy kabla OTG oraz myszki komputerowej zgramy dane z telefonu na inny nośnik. Pisaliśmy o tym sposobie na blogu. Jeśli Twój telefon nie współpracuje z myszką albo nie wyświetla nic na ekranie, ale daje znaki życia to jedyną opcją jest naprawa setu LCD.
Warto ubezpieczyć się na przyszłość. Dobrym sposobem na zachowanie danych jest synchronizowanie ich z kontem, które możemy odtworzyć bez problemu na innym urządzeniu w przypadku awarii. Można skorzystać również z usług firm, które odzyskują dane z uszkodzonych nośników danych, ale zwykle jest to koszt przewyższający koszt naprawy telefonu.
Więcej o odzyskiwaniu danych z telefonu pisaliśmy tutaj.
Oczywiście można instalować aplikacje na karcie pamięci, ale nie wszystkie. Można taką opcję ustawić automatycznie po włożeniu karty pamięci, bądź przenieść aplikację ręcznie, po jej zainstalowaniu na pamięci wewnętrznej.
Możemy od razu przenieść pliki na kartę pamięci. W tym celu przechodzimy do ustawień, wybieramy „Pamięć”, gdzie znajdziemy opcję o nazwie „Prześlij dane na kartę SD”. Wówczas możemy przenieść wszystkie możliwe pliki muzyczne, zdjęciowe lub aplikacje. Android pozwala przenieść wybrane aplikacje.
Odpowiednią opcję znajdziemy w menu „Aplikacje”. Wystarczy zaznaczyć interesujący nas program i wybrać „przenieś na kartę SD”. Co ważne, w każdej chwili z karty SD możemy przesłać aplikację z powrotem do wewnętrznej pamięci urządzenia.
Mamy nadzieję, że opisaliśmy to w miarę zrozumiale 😉
Stare baterie NiMH oraz NiCd posiadały tak zwany efekt pamięci – jeśli ktoś ładował takie baterie „niedbale”, zazwyczaj dość szybko traciły swą wydajność. Nowe baterie Li-Ion (litowo-jonowe) działają inaczej i nie posiadają efektu pamięci. Jedyne, o czym trzeba pamiętać, to niedopuszczanie do całkowitego rozładowania telefonu – źle to wpływa na żywotność baterii. Baterie litowo-jonowe zaleca się ładować przy poziomie rozładowania 15%, a krótkotrwałe sesje doładowywania nie wpływają na nie negatywnie. Postęp robi swoje 😉
Do poprawnego działania Internetu oraz MMS wymagana jest konfiguracja punktu dostępowego APN w telefonie. Po zmianie operatora trzeba więc przeprogramować telefon na tego nowego ; ) Często taka konfiguracja przychodzi w SMS zaraz po włożeniu karty SIM do telefonu i wystarczy ją zapisać. Jeśli nie otrzymamy SMS z konfiguracją musimy odwiedzić stronę odpowiedniego operatora komórkowego, na której znajdziemy opis ręcznego ustawienia punktów dostępowych, bądź opcję otrzymania SMS z konfiguracją po wpisaniu kilku danych.
Możemy też zgłosić się do operatora (np. Play, Orange, T-Mobile, Plus) – na 100% nam pomogą : )
Digitizer jest to wierzchnia warstwa SET’u, czyli szybka połączona z „dotykiem”. SET jest to digitizer połączony z wyświetlaczem LCD.
Apple nie prowadzi produkcji części serwisowych, takich jak wyświetlacze lub baterie. Tak, wiemy, że serwisy aukcyjne pełne są wyświetlaczy oraz baterii do iPhone, które opisywane są jako oryginały. Niestety, praktycznie wszystkie z nich wprowadzają klientów w błąd. Jedyne oryginalne części, jakie mogą pojawić się w sprzedaży pochodzą z tzw. iPhonów z demontażu i/lub odrzuconych w procesie produkcji, czy z uszkodzoną płytą główną, bądź nawet kradzionych. Apelujemy więc ostrożność!